Shockwave therapie

Shockwave therapie in Huissen Bemmel en Doornenburg

Shockwave therapie is een effectieve en wetenschappelijk bewezen behandeling bij pijn in pezen, spieren en gewrichten. Heb je al van alles geprobeerd om van de pijn af te komen? Dan is shockwave therapie een mogelijke oplossing. Shockwaves stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie. Ziek weefsel herstelt zich en geneest daardoor. Door de shockwave krijgt het natuurlijk herstellend vermogen van je lichaam als het ware een boost. Je merkt meestal na 4 of 5 behandelingen al resultaat. Voor shockwave therapie kun je terecht in Huissen, Bemmel en Doornenburg.

Hoe werkt shockwave therapie?

De therapeut lokaliseert het pijngebied. Meestal gebeurt dit in combinatie met echografie om exact de juiste plek te behandelen. Na het aanbrengen van een geleidende gel op de huid, zet de therapeut de behandelkop op de pijnlijke plek. Je wordt dan blootgesteld aan krachtige schokgolfpulsen die zich dwars door de spier en pees verplaatsen. Je hoort een tikkend geluid en voelt schokjes (impulsen) in het lichaam. Dit is meestal niet pijnlijk. Na de behandeling kan de behandelde plek een beetje rood worden of licht gezwollen zijn. Dat verdwijnt snel. De pijn in je spier of pees is na de behandeling direct minder.

Wanneer shockwave therapie?

Shockwave therapie is vooral geschikt voor langer bestaande pijnklachten, zoals:

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkvorming
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn net onder de knieschijf of rond de enkel
  • Chronische pijn aan de achillespees
  • Hielpijn (hielspoor) of pijn onder de voetzool
  • Chronische pijn aan nek, schouder of rug
  • Peesontstekingen

Voordelen van shockwave

• Een prima te verdragen behandeling zonder medicijnen of operatie.
  • Een korte behandelduur van 5 tot 10 minuten per sessie.
  • Bewezen goede resultaten na 4 of 5 behandelingen.
  • Bewezen effectief bij chronische klachten.
  • Behandeling van de oorzaak in plaats van de symptomen.
  • Direct na de behandeling minder pijn en betere beweeglijkheid.

Wat zijn de kosten?

Shockwave is onderdeel van een normale fysiotherapeutische behandeling. Er zijn geen extra kosten aan verbonden. Wat een fysiotherapeutische behandeling kost, vind je in het overzicht tarieven en vergoedingen. Meestal loopt de vergoeding via de aanvullende zorgverzekering. Kijk in je polis hoeveel behandelingen je zorgverzekeraar per jaar vergoedt. Fysiotherapie wordt in een aantal specifieke gevallen vergoed vanuit de basisverzekering.

Wil je meer informatie over de voordelen van shockwave of langskomen voor een behandeling? Maak dan nu een afspraak met een van onze therapeuten via onderstaand formulier of bel 026-214 8155Voor shockwave therapie kun je terecht in Huissen, Bemmel en Doornenburg.